Zuzanka se před mými narozeninami podívala na mapičku s cyklistickými trasami, které jsme projeli a zjistila, že v Moravskoslezském kraji nemáme žádný záznam. Tak jsem dostal k narozeninám romantické pohyby v Jeseníkách. Společnými silami jsme vybrali místo - Malá Morávka. Nemalou roli hrál i volný apartmán U Vlastíka v podobě malého srubu s terasou, ze které je výhled do údolí k vleku Kopřivná. V dostřelné vzdálenosti je mimo jiné Praděd, kam se dá vyjet na kole. Jestli se to podaří, bude to náš nový výškový rekord - 1491 m.n.m.
Tak jsme si řekli, že na Velikonoce vyjedeme někam zajezdit si na kole. Vybral jsem Máchův kraj, okolí Bezdězu. V Bělé pod Bezdězem byl volný Penzion Diana, sice jen od pátku do neděle, ale to nevadí, užijeme si tři výlety a na Velikonoční pondělí už budeme doma. Alespoň ani letos nevynechám pomlázku. Na Velký pátek vyrážíme...
Loni na romantických pohybech jsme byli v CHKO Žďárské Vrchy a letos pojedeme kousek vedle - CHKO Železné Hory. Území protkané lesy, poli, malebnými vesničkami a řekou Chrudimkou. Vybral jsem penzion Stanský mlýn, na hezkém místě, s příjemnými apartmány, který má svoji historii písemně doloženou od 17. století (1667 Judita mlynářka, 1704 mlýn patří chroustovickému panství).
Když jsem letos zapíchl prst do mapy objevilo se pod ním Broumovsko. Adršpašsko-Teplické skály, Babičino údolí, skalní město Ostaš... No, proč ne... Reakce ostatních z Veselé společnosti byly vesměs kladné, nakonec jsem sehnal ucházející kemp (Autokemp Velký Dřevíč), nic tedy nebrání si opět užít začátek prázdnin na kolech. A připravují se velké věci. Dvě oslavy kulatin, budeme grilovat nějaká zviřátka a hlavně budeme jezdil na kole!
Předloni jsme byli s Veselou společností v Malé Olešnici v Českém Švýcarsku. (Viz reportáž). To bylo napravo od Děčína. Letošní první romantické pohyby budeme trávit vlevo od Děčína a to v Tisé u Děčínského Snežníku. Tento kraj spadá do CHKO Labské pískovce. Zuzanka vybrala příjemný penzion a tak jsme 24. května před polednem vyrazili...
Po roční přestávce Skuhříci opět pořádají sraz Veselé společnosti spojený s výletem na kole u nich na chaloupce ve Vojkově-Podolí. Termín byl nastaven na 8. května s tím, kdo bude chtít, přijede už sedmého večer, posedí se, popije a ráno nebude stres z ranního vstávání a úprku autem na start výletu. No jo, nápad dobrý, ale účast najisto přislíbili pouze Knobíci a Kolíci, ti přišli dokonce s nápadem přijet v pondělí sedmého ráno a vyjet si na "nultý" výlet. Ostatní už měli nějaký program. Nakonec se "nultého" výletu zúčastní pouze Kolářovi. Nevadí, stejně si užijeme rojeníčka.
Říká se, že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Také, že opakování je matka moudrosti a vyjímka potvrzuje pravidlo. Všechny tyto rčení splňuje rozhodnutí, že letos pojedeme lyžovat opět do Itálie a na stejné místo jako loni. Serrada di Folgaría je malé městečko vlevo od dálnice pod Trentem. Lyžařské středisko je malé a to je asi důvod, že na sjezdovkách nepotkáte tolik lidí jako v těch větších a známějších. Ještě jedno plus - termín od neděle do neděle.
Pro letošní silvestr jsem vymyslel akci, kterou jsem nazval Multitematický bojový výlet. Proč? Ani nevím. Asi:
  • Multitematický - během cesty bude několik témat
  • Bojový - vzpomínka na mládí => bojovky
  • Výlet - no, půjde se od někud někam
Zájem byl veliký, účast přislíbili Holinky, Skuhříci se psem, Srna+Vašek, Lída bez Pavla a Zelí und Olda. Knobíci trpaslíci bohužel leželi v komoře, s nožkami na hoře a polykali antibiotika.
Tak jako loni i předloni jsme chtěli na konci září vyrazit na Moravu za burčákem a vínečkem. Jenže na začátku září se to pěkně zamotalo. Předpověď počasí byla hrůzná: zima, déšť... Všichni to odpískali, někdo měl jiné aktivity, někdo se zalekl špatné předpovědi, ale já se nevzdal. Za týden už předpověď byla ucházející a pořád se vylepšovala. Jenže kde tak narychlo sehnat ubytování? Nakonec se povedlo. V Rohatci u Hodonína jsem náhodou narazil na malý penzion U Hujňáků, který měl prázdno, protože začínal. Přesvědčil jsem Kirku Knobíka, že bude hezky a teplo. Kirka se trochu kroutil, že se vylizují z chřipky. Nakonec to dopadlo tak, že my Kolářovi pojedeme už ve čtvrtek a Knobíci přijedou až v pátek večer. No, alespoň něco...
Konečně i na Smoldu došlo a dožil se dospělosti! Shrnuto a podtrženo:
  • kurva drát padesát...
  • Visací Zámek
  • parník
  • chlast
  • slast...

Letošní naše druhé romantické pohyby se budou konat v lokatitě: Morava, Žďárské Vrchy, Rokytno. Tentokrát jsem našel penzion U ztraceného mládí ve vesničce Rokytno, blízko rybníku Medlov. Zde byla první reminiscence na mládí. Po maturitě jsem v kempu u Medlova strávil se svojí bývalou třídou krásný měsíc nezřízené postmaturitní zábavy. Jenže tu byla i druhá reminiscence. Ve vesnici Samotín vařil pan Tlustoš likér Samotínský vánek. Na jednom výletě se střední školou sem zavítala i Zuzanka a pamatuje si, jak se její spolužáci pod zoufalým dohledem svého třídního učitele tímto likérem ožrali. Spojení U ztraceného mládí, Medlov, Samotínský vánek rozhodlo: jedeme!
Loni jsme na jedněch našich "romantických pohybech" objevili kemp Karolina Dolina kousek od Tachova, který splňoval veškerá kritéria pro každoroční kolistické zájezdy Veselé společnosti. Příjemné prostředí, ucházející chatky k ubytování, slušný personál, hezké okolí, dobré pivo a bazén. Bylo tedy jednomyslně rozhodnuto, že letos Veselá společnost jede na západ, k Tachovu. S Kirky posléze vypadlo, že u Tachova kroutil dva roky vojny. 8. července kola na auta (nebo do aut) a jedem...
Letos jsme naše už tradiční "Romantické pohyby" zahájili ve Šluknovském výběžku, v malinké vesničce Brtníky. Ubytování jsme byli v roztomilém penzionku s krásnou zahradou. Termín 15.6.-18.6., na přelomu jara a léta. Před rokem jsme byli s Veselou společností v kempu Česká brána "pod" Českým Švýcarskem (viz. reportáž) a moc se nám tam líbilo, řekli jsme si, že "nad" Českým Švýcarskem to bude také príma. A bylo...
X Letos na lyžovačku jedeme - hádejte kam? Správně - do Itálie. Termín byl určen na leden, konkrétně od 22-tého. Když se řekne - lyžovačka v Itálii - téměř každého napadne: "Pane bože, to zas bude cesta!" Jenže tentokrát Kirka našel termín od neděle do neděle. Hurá! Vyhneme se zoufalým kolonám cestujících Němců a Holanďanů! Vybrané středisko Serrada di Folgaría je sice menší, dost daleko, ale uvidíme. Minimálně cesta bude bez nekonečného poskakování po německých dálnicích a ostatní se nějak poddá...
X Letos jsme Silvestr pojali trochu jinak. Už v listopadu jsem se s Vaškem, hlavním organizátorem, dohodl, že letos připravíme bojovku aby byla sranda. Ovšem napadl sníh, paní Jana zavelela a Vašek jel s ní a Helenou na bežky. Sice jsem jim tak trochu záviděl (a hlavně moje Zuzanka), ale rozhodl jsme se zorganizovat bojovku sám. Téma o Václavovi IV., známém opilci se na Silvestra hodilo, tak hurá na to!
Kdo má svátek
X

24.8.2019

Bartoloměj

Toto původně aramejské jméno znělo bar Talmai čili "syn Talmajův", přičemž Talmai souvisí s hebrejským slovem telem, což znamená "brázda". Jeho otec byl totiž oráčem. Dalo by se tedy s určitou nadsázkou říci, že Bartoloměj byl synem starého Brázdy. Nejznámějším nositelem tohoto jména byl apoštol Bartoloměj.

(zítra má svátek: Radim)

...když je otevřeno od 10-ti

• Orlické hory křížem krážem 2015

Zkoušku předvídavosti...

• FUMFCHČIK na parníku aneb Kurva drát padesát...

foto8944

• Na kole kolem Kanady, release 2

...všichni...

• Westec 2016 aneb jako na Sibiři

Vašku! Tys mi nevzal skládací koště...

• U Psohlavců v Kdyni 2012

Náměstí 5. května v Jablonném

• Z Bělé pod Bezdězem k Máchovu jezeru a zpět

Pohled z Bezdězu

• Silvestr 2016 aneb po stopách opilce Václava IV.

...je nelepší studené..

velikost: 149 kB
    ISO: 280
    Datum pořízení: 04.07.2008 21:13:13

Vašku! Tys mi nevzal skládací koště...