X Loni jsme na jedněch našich "romantických pohybech" objevili kemp Karolina Dolina kousek od Tachova, který splňoval veškerá kritéria pro každoroční kolistické zájezdy Veselé společnosti. Příjemné prostředí, ucházející chatky k ubytování, slušný personál, hezké okolí, dobré pivo a bazén. Bylo tedy jednomyslně rozhodnuto, že letos Veselá společnost jede na západ, k Tachovu. S Kirky posléze vypadlo, že u Tachova kroutil dva roky vojny. 8. července kola na auta (nebo do aut) a jedem...
X

Letos jsme naše už tradiční "Romantické pohyby" zahájili ve Šluknovském výběžku, v malinké vesničce Brtníky. Ubytování jsme byli v roztomilém penzionku s krásnou zahradou. Termín 15.6.-18.6., na přelomu jara a léta. Před rokem jsme byli s Veselou společností v kempu Česká brána "pod" Českým Švýcarskem (viz. reportáž) a moc se nám tam líbilo, řekli jsme si, že "nad" Českým Švýcarskem to bude také príma. A bylo...
X Letos na lyžovačku jedeme - hádejte kam? Správně - do Itálie. Termín byl určen na leden, konkrétně od 22-tého. Když se řekne - lyžovačka v Itálii - téměř každého napadne: "Pane bože, to zas bude cesta!" Jenže tentokrát Kirka našel termín od neděle do neděle. Hurá! Vyhneme se zoufalým kolonám cestujících Němců a Holanďanů! Vybrané středisko Serrada di Folgaría je sice menší, dost daleko, ale uvidíme. Minimálně cesta bude bez nekonečného poskakování po německých dálnicích a ostatní se nějak poddá...
X Letos jsme Silvestr pojali trochu jinak. Už v listopadu jsem se s Vaškem, hlavním organizátorem, dohodl, že letos připravíme bojovku aby byla sranda. Ovšem napadl sníh, paní Jana zavelela a Vašek jel s ní a Helenou na bežky. Sice jsem jim tak trochu záviděl (a hlavně moje Zuzanka), ale rozhodl jsme se zorganizovat bojovku sám. Téma o Václavovi IV., známém opilci se na Silvestra hodilo, tak hurá na to!
X Už se s toho stává pěkná tradice. Na pomezí léta a podzimu Katka s Romanem pozve Veselou společnost na jednodenní výlet a posezení u nich na letním sídle ve Vojkově Podolí. Letos to vyšlo na 1. října. Trochu jsme se obávali aby vyšlo počasí, ale jak to dopadlo předčilo veškeré nejoptimističtější přání. Bylo opravdu krásně. Sešlo se nás celkem hodně: Kirka, Jarmilka, Lucka a Míša od Knobíků, Jana+Vašek, dva Kolářovi, vlakem dorazila Helena s Viktorem a samozřejmě Katka a Roman.
X Loni se výlet na konci září kolem svátku sv. Václava do Mikulova velmi vydařil. Řekli jsme si: Co to letos zopakovat? Naprostou většinou byla tato idea schválena. Zůstala jen otázka: Pojedeme zase do Mikulova a nebo zkusíme něco jiného? Chvíli jsme tápali a pak přišla se spásným nápadem Gábina. Co takhle Němčičky? Je to kousek od Bořetic - tím i od Svobodné Spolkové Republiky Kraví hora, centrum vinařské oblasti. K pronájmu je celý dům se třemi ložnicemi. Není co řešit. Jedeme!
X Na letošní druhé romantické pohyby jedeme na západ, do hlubokých lesů Českého lesa. Krajina se svým rázem velmi podobá Šumavě, tvarem povrchu, hlubokými temnými hvozdy, řídkým osídlením jako důsledek vysídlení německého obyvatelstva. To zní velmi dobře. Navíc pěkný penzionek Obora na kraji stejnojmené vesnice se zdá být dokonalý pro daný účel. Termín v polovině srpna slibuje stálejší počasí letošního deštivého a celkem chladného léta.
X Příprava letošního tradičního kolování Veselé společnosti byla docela dlouhá. První problém byl s výběrem místa. V únoru (!) byly už všechny kempy na zajímavých místech beznadějně obsazené. Nebo byly volné, ale vždy něco nesedělo. Jednou bylo málo chatek, po druhé byly chatky malé (hlavně pro trpaslíky, kterých vždy jezdí jako psů), po třetí bylo chatek dost, ale kvalita psí boudy. Pak zničehonic přišel Kirka s kempem Česká brána ve Staré Olešce, což je České Švýcarsko. Kraj krásný, na kolování ovšem náročný. Všichni byli pro, protože nevěděli k čemu se upisují. Zvolen byl termín 2.7.-9.7. - vracíme se ke kořenům; prehistorické kolistické zájezdy se konaly v tomto čase. Dovolené byly "vyztuženy" dvěma svátky - upálením Husa a zvěrověsty Cyrila s Metodějem.
X Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě. Na celém území je známo více než 1100 jeskyní, z nichž pět je přístupných veřejnosti. Punkevní jeskyně s možností plavby na podzemní říčce Punkvě spojené s prohlídkou dna propasti Macocha, Kateřinská jeskyně, která je známá unikátními hůlkovými stalagmity, Jeskyně Balcarka s bohatou a barevnou krápníkovou výzdobou, Sloupsko-šošůvské jeskyně, tvořené mohutnými chodbami a podzemními propastmi a Jeskyně Výpustek s bohatou vojenskou historií. K narozeninám jsem dostal čtyřdenní pobyt v městečku Sloup v historickém hotelu Broušek. V Moravském krasu jsem nikdy nebyl - tak hurá, kola na auto a jedem...
X Rok utekl jako voda, je tu znovu jaro, sukně se zkracují, dny prodlužují, stromy kvetou a je vůbec dobrá nálada. OVPMSPOA pobesedoval a řekl si, že pravidlo "3x a dost" je velmi dobré a inspirativní. Také platí léty ověřené rčení "do třetice všeho dobrého i zlého". A proto pravidlo i rčení ověříme v praxi a PO TŘETÍ se sejdeme v Krčském lese ve srubu Gizela.
X Jirka Holina v termínu 27.5.-29.5. pozval všechny pány z Veselé společnosti na Pánskou jízdu na chaloupku do Vlastiboře. Program byl úžasně jednoduchý:
  • pátek večer příjezd - grilovačka
  • sobota jízda na kole po tratích sigltrek kolem Smrku, večer grilovačka
  • neděle výlet, pak grilovačka a odjezd domů
Dámy, ač některé prskaly, protože chtěly taky, zůstaly doma. Nakonec se nás sešlo pět mohykánů. Jirka, Jirka, Petr, Roman a Luboš.
X Jedeme Vaškovi "zkolaudovat" jeho chatičku do Vestce u Miličína. Mluvilo se o tom dlouho a konečně to přišlo! Na víkend kde tajemno a mystično se snoubí s jásavou atmosférou prvomájových veselic a stavěním májek. Na sobotu vyšel 30. duben - svátek všech, ale opravdu všech žen a neděle tedy bude, logicky, prvomájová, že... Už jenom takto zvolený termín sliboval mnohé a když pomalinku prosakovaly informace o tom, co vše na nás Vašek chystá, očekávání se měnilo v nadšení a netrpělivé počítání hodin, minut a vteřin zbývajících do odjezdu do bájného Vestce na Sibiři (České).
X Repete po devíti letech. V roce 2007 jsme poprvé s Veselou společností zavítali na sever Itálie, do Jižního Tyrolska k Brixenu, přesněji do díry zvané Rasa (viz článek Tabula Rasa Cup 2007). Letos osud rozhodl, že si tento krok zopakujeme. Od 23.1. do 30.1. jedeme do San Leonarda, malinklaté vesničky v kopcích nad Brixenem. Matné vzpomínky na lyžařské areály Plose, Jochtal a Gitchberg znovu ožijí...
X Protože opakování je matka moudrosti a naše Veselá společnost je moudrá, domluvili jsme se, že Silvestra stejně jako loni strávíme aktivně. Vašek opět dostal úkol vymyslet a zorganizovat výlet, kde bychom se příjemně naladili na pokračování u Kolářů. Vašek odolal záludným otázkám na trasu výletu a tak jsme skutečně ještě pár minut před odjezdem nevěděli kam a do čeho jdeme...
X Již dlouho v mé hlavě zrál plán udělat třídní sraz s gymplem trochu jinak. V Krčském lese (kam jsme též chodili pařit do hospody "U Hluchého" - dnes hotel Nosál) stojí srub Gizela. Je v dochůzné vzdálenosti od metra Roztyly (přesně 1 kilometr). Tento srub funguje jako hospoda, má prostor vevnitř (s krbem) a venku pod stříškou. Zamluvil jsem ho na 9. srpna L.P. 2015 od půl šesté navečer. Personál připraví pohoštění a jako hlavní chod bude grilovaná vepřová kýta.
Kdo má svátek
X

17.10.2017

Hedvika

Jméno je germánského původu. Jeho někdejší tvar Haduwig znamenal "vítězící v boji". Podle církevního kalendáře slaví Ignác z Antiochie, jeden z nejstarších světců.

(zítra má svátek: Lukáš)

• Od Pastvinské přehrady do Letohradu a přes Žamberk zpět

Funkcionalistický kostel v Nekoři

• Slavkovský les na kole 2014

Někde u Starého Dvoru, jsme zastavili, všechny krávy se...

• Na kole v Holanech 2011

I když odměnu by spíše potřeboval otec...

• Kolem Hojné Vody

• Brixen rel. 2016

foto6385

• Výlet na Silvestra 2014

Cha, cha, cha... otočíme to!

• Na kolech kolem Suchdola - release 2006

• Voda a kola na Sázavě 2006

Kamenný Přívoz

• Vezza d'Oglio aneb lýžníci v roce 2015

Zdravím vás všechny lýžníky! Užijte si týden v pohodě, v legraci a ve zdarví!

• Do Skutče

foto2989

• Lágr v Borové u Poličky 2013

...a toto je k čemu? Jo lampička vášně...!

• V hlubokých lesích Českého lesa 2016

Datum pořízení: 11.10.2014 13:49:48

Funkcionalistický kostel v Nekoři
          Datum pořízení: 02.07.2015 09:43:58

Někde u Starého Dvoru, jsme zastavili, všechny krávy se...
          Clona: f/8.0
          Datum pořízení: 30.05.2014 13:03:35

I když odměnu by spíše potřeboval otec...
          š×v (original): 357 × 533

Clona: f/3.3
          ISO: 800
          Datum pořízení: 29.01.2016 18:29:31

Cha, cha, cha... otočíme to!
          Expozice: 1/30

velikost: 94 kB
          Fotoaparát: Konica Minolta Camera, Inc. - DiMAGE Z2
          Datum pořízení: 10.06.2006 13:13:42

Zdravím vás všechny lýžníky! Užijte si týden v pohodě, v legraci a ve zdarví!
          Fotoaparát: Apple - iPhone 5
          Expozice: 0/286
          Clona: f/2.4
          Datum pořízení: 24.01.2015 09:58:29

foto2989
          Clona: f/7.1
          Datum pořízení: 05.07.2013 12:17:27

...a toto je k čemu? Jo lampička vášně...!