X Jirka Holina v termínu 27.5.-29.5. pozval všechny pány z Veselé společnosti na Pánskou jízdu na chaloupku do Vlastiboře. Program byl úžasně jednoduchý:
  • pátek večer příjezd - grilovačka
  • sobota jízda na kole po tratích sigltrek kolem Smrku, večer grilovačka
  • neděle výlet, pak grilovačka a odjezd domů
Dámy, ač některé prskaly, protože chtěly taky, zůstaly doma. Nakonec se nás sešlo pět mohykánů. Jirka, Jirka, Petr, Roman a Luboš.
X Jedeme Vaškovi "zkolaudovat" jeho chatičku do Vestce u Miličína. Mluvilo se o tom dlouho a konečně to přišlo! Na víkend kde tajemno a mystično se snoubí s jásavou atmosférou prvomájových veselic a stavěním májek. Na sobotu vyšel 30. duben - svátek všech, ale opravdu všech žen a neděle tedy bude, logicky, prvomájová, že... Už jenom takto zvolený termín sliboval mnohé a když pomalinku prosakovaly informace o tom, co vše na nás Vašek chystá, očekávání se měnilo v nadšení a netrpělivé počítání hodin, minut a vteřin zbývajících do odjezdu do bájného Vestce na Sibiři (České).
X Repete po devíti letech. V roce 2007 jsme poprvé s Veselou společností zavítali na sever Itálie, do Jižního Tyrolska k Brixenu, přesněji do díry zvané Rasa (viz článek Tabula Rasa Cup 2007). Letos osud rozhodl, že si tento krok zopakujeme. Od 23.1. do 30.1. jedeme do San Leonarda, malinklaté vesničky v kopcích nad Brixenem. Matné vzpomínky na lyžařské areály Plose, Jochtal a Gitchberg znovu ožijí...
X Protože opakování je matka moudrosti a naše Veselá společnost je moudrá, domluvili jsme se, že Silvestra stejně jako loni strávíme aktivně. Vašek opět dostal úkol vymyslet a zorganizovat výlet, kde bychom se příjemně naladili na pokračování u Kolářů. Vašek odolal záludným otázkám na trasu výletu a tak jsme skutečně ještě pár minut před odjezdem nevěděli kam a do čeho jdeme...
X Již dlouho v mé hlavě zrál plán udělat třídní sraz s gymplem trochu jinak. V Krčském lese (kam jsme též chodili pařit do hospody "U Hluchého" - dnes hotel Nosál) stojí srub Gizela. Je v dochůzné vzdálenosti od metra Roztyly (přesně 1 kilometr). Tento srub funguje jako hospoda, má prostor vevnitř (s krbem) a venku pod stříškou. Zamluvil jsem ho na 9. srpna L.P. 2015 od půl šesté navečer. Personál připraví pohoštění a jako hlavní chod bude grilovaná vepřová kýta.
X Na akci "Loučení z prázdninami" padl návrh, co takhle vinobraní? Slovo dalo slovo, Kirka Knobík si to vzal za své a na prodloužený víkend 26.-28. září zajistil (s pomocí Helči) ubytování v Mikulově. Akce byla vymyšlena následovně: Vyrazíme (Knobíci a Kolíci) v sobotu ráno, zastavíme někde na půli cestě, uděláme výlet na kole a k večeru odfrčíme do Mikulova, kde už bude čekat Srnka s Helčou a půjdem se někam ožrat. V neděli se postavíme na všechny čtyři, uděláme další výlet v okolí Mikulova (už bez Srnky s Helčou) a večer se půjdeme někam ožrat. V pondělí se postavíme na všechny čtyři, uděláme další výlet kolem Mikulova a... pojedeme domů.
X Letošní (už) třetí romantické pohyby budou na Šumavě. V malinké vesničce Zátoň v kopci nad Lenorou je penzion Pod pralesem a zde bude na šest dní a pět nocí náš přechodný domov. Jak to tak vypadá, letos projedeme troje hory - Orlické, Jizerské a teď Šumavu. Nakoukli jsme i do Krkonoš - výlet do Pasek nad Jizerou. Protože jsme letos nestihli moře, podíváme se alespoň po horách, kde je také moc krásně. V Zátoni nastupujeme v neděli 13. září a protože v sobotu se pořádá "Rodinná sešlost" v penzionu Dočkalův mlýn na Vysočině, všechno jsme pěkně spojili a užili si rojeníčka na druhou.
X Napadlo mne, že by nebylo špatné, rozloučit se s prázdninami. Když jsem viděl leták, že v Krčském lese ve srubu Gizela pořádají akci nazvanou "Loučení s prázdninami", bylo vše jasné. Vyjedeme si na kole a skončíme v Gizele, kde si dáme do nosu. Sestavil jsem tedy program:
  • Sraz před 10 hodinou ranní na Jižním náměstí na Spořilově
  • V 10 hodin nasedáme na kola a vyrážíme směr Hostivař
  • Trasa - délka cca 36 km, převýšení srandovních 355 m
  • Ve Vestci (cca 10 km před cílem) se zastavíme na místním hřišti v hospodě, kde čepují fantastického kozlíka a mají bezva pivní tyčky.
  • Ve tři odpoledne zastavíme u srubu Gizela v Krčském lese, kde se koná merenda

X Druhé letošní romantické pohyby se odehrají v Jizerských horách. Dostal jsem k narozeninám pobyt v penzionu Černá říčka ve stejnojmené vesničce u Desné v Jizerských horách. Termín byl vybrán od 1. srpna. Podle mapy okolí vypadá zajímavě, trasy budou sice trochu náročnější, ale určitě si užijeme rojeníčka.
X Krušné hory, dříve též Rudohoří (německy Erzgebirge, ve středověku Fergunna či Mirihwidu), jsou geomorfologický celek a pohoří podél česko-německé hranice na severozápadě Čech a jihu Saska. Tvoří souvislé horské pásmo o délce 130 km a průměrné šířce 40 km. Podle pověstí střeží Krušné hory bájný duch Rudovřes. Tolik Wikipedie. V mé hlavě Krušné hory zamrzly ve špinavý průmyslový sever. Pak jsem viděl pár novodobých fotografií. Přečetl si několik cestopisných reportáží. Ledy v hlavě tály až roztály a nakonec jsem mé drahé manželce daroval další "romantické pohyby" právě v Krušných horách. Přesně v Háji pod Klínovcem od 16. do 19. července v horském hotýlku Arnika. Uvidíme, jedeme do Háje.
X Rok se sešel s rokem a je tu opět tradiční kolování na začátku července. Cirkus Veselé společnosti tento rok rozloží své šapitó v Orlických horách u Pastvinské přehrady v kempu AMK Žamberk. Místo slibovalo z jedné strany krásnou přírodu, z druhé náročné trasy. Tentokrát byl zvolen termín brzký, od 27. 6. do 4.7. Zárukou, že se opět budou dít věci nevídané, je slavení dvojích kulatin. A to si pište, že věci nevídané, fantastické, legrační a originální se opravdu děly!
X Jako každý rok nás Skuhříci pozvali k sobě na chalupu ve Vojkově-Podolí u Sedlčan. Na grilovačku a na výlet na kole. No tak - jedem...
X Rok se sešel s rokem a Organizační Výbor Mimořádného Srazu Pro Oslavu Abrahámovin se vzbudil a znovu zasedl. Smetli jsme pavučiny, oškrábali mech a vzpoměli si na slib z loňského srazu, že bychom se měli scházet častěji.
X Protože se neúprosně blížil ten den, kdy se z chlapce stává muž a z dívky zralá a krásná žena, začal jsem přemýšlet jak tento "přechod k vyššímu bytí" oslavit se svými milými spolužáky. Na posledním srazu, který se konal v listopadu L.P. 2013 a reprezentoval nepříjemně vysoké číslo (35), totiž padl návrh na společnou oslavu abrahámovin. A protože opakování je matka moudrosti, skutečně jsme si sraz zopákli. Zkusili jsme to trochu jinak...
X Tak jsme letos poprvé vyrazili na kolistický výlet. 8. březen se nám zdál dřívější termín než loni a při výjezdu jsme si říkali, že jsme lepší. No jo, ldyž jsme dorazili, napadlo mne zkontrolovat, jak to loni bylo a zjistil jsem, že jsme vyjeli pouze o den později...
Kdo má svátek
X

25.8.2016

Radim

Jedná se pravděpodobně o zkráceninu jména Radimir, ačkoliv není vyloučeno, že jde o tvar slovesa raděti čili "starat se". Mohli bychom tedy říci, že Radim je starostlivý. Podle jiného výkladu je však základem slovo rád.