Čas nezastavíte. Před čtyřiceti lety jsme vyšli ze základní školy. Proto se opět sešel OVPMSPOA a rozpustil se. Ovšem, hned byl založen Organizační Výbor Pro Organizaci Řádného Srazu Po 40 Letech (OVPOŘSP40L) a hned na prvním zasedání vznikl geniální nápad: sraz ZDŠ po 40 letech uděláme v restauraci Na tý louce zelený v Krčském lese. V areálu restaurace je "pavilon", který se nazývá Žúrovňa. Je tam centrální gril, pípa (bude čepováno Rohozec 12° a Muflon 11°) a celkově moc hezké prostředí. Pronajmeme si Žúrovňu a ugrilujeme krůtu!
Rok se sešel s rokem a Organizační Výbor Pro Mimořádný Sraz Pro Oslavu Abrahámovin (OVPMSPOA) se probral s dlouhého zimního spánku, oškrabal ze sebe mech a lišejník, oklepal tesaříky, morušovce, stonožky a jinou havět usídlivší se za tu letošní předlouhou zimu, otevřel oči, protáhl se a podíval se do kalendáře. A zhrozil se jaké už je datum. Nicméně začal okamžitě jednat. Bleskem. Loni bylo 3× a dost, letos se OVPMSPOA rozhodl, že uděláme úkrok stranou a svoláme (opět) mimořádný bleskový sraz, kde si všichni vyzkoušíme a potvrdíme, že umíme jednat rychle, pružně a moderně. Ještě navíc si uděláme generálku na příští rok, kdy bude řádný sraz - hádejte po kolika letech? A proto dost dlouhých řečí...
Na Velikonoce jsme měli jet do Novohradských hor, jenže přišel nouzový stav kvůli takovému mrňavému virovému hajzlíkovi a tak jsem pobyt přesunul na termín 5.-8.6.2020. Ubytování máme v Humenici v roztomilé chatičce (k vidění třeba ZDE) na velikém pozemku. Pan domácí nás mile přivítal, rychle vše vysvětlil, popřál příjemný pobyt. V lednici jsme našli "welcome drink" - dvě piva a láhev bílého vína. To se nám snad ještě nestalo. Rychle jsme se ubytovali, ostrojili kola a vyrazili na první výlet.
Plni očekávání a těšení se jsme na přelomu června a července vyrazili do kempu Malešov. Přijel jsem se Zuzankou nejdříve a první dojem byl... rozpačitý. Sice jsme zvyklí na ledacos, ale tento kemp předčil veškerá...ehm...očekávání. Samotné chatky nebyly nejhorší. Sice klasicky zabžoudlé, museli jsme si trochu uklidit, ale zatím nic nezvyklého. První problém byl se slíbenými lednicemi do každé chatky. Druhý problém nastal při návštěvě umývárek a záchodů; na pánech splachoval z pěti jeden. Třetí problém špinavá a vlastně nepoužitelná společná kuchyně mne už ani nepřekvapil. Alespoň tu funguje hospoda a točí docela dobé pivo. A domácí - mladí manželé s miminem - vypadali vstřícně. Stejně jsem tušil, že mne ostatní zabijou...
Zuzanka se před mými narozeninami podívala na mapičku s cyklistickými trasami, které jsme projeli a zjistila, že v Moravskoslezském kraji nemáme žádný záznam. Tak jsem dostal k narozeninám romantické pohyby v Jeseníkách. Společnými silami jsme vybrali místo - Malá Morávka. Nemalou roli hrál i volný apartmán U Vlastíka v podobě malého srubu s terasou, ze které je výhled do údolí k vleku Kopřivná. V dostřelné vzdálenosti je mimo jiné Praděd, kam se dá vyjet na kole. Jestli se to podaří, bude to náš nový výškový rekord - 1491 m.n.m.
Tak jsme si řekli, že na Velikonoce vyjedeme někam zajezdit si na kole. Vybral jsem Máchův kraj, okolí Bezdězu. V Bělé pod Bezdězem byl volný Penzion Diana, sice jen od pátku do neděle, ale to nevadí, užijeme si tři výlety a na Velikonoční pondělí už budeme doma. Alespoň ani letos nevynechám pomlázku. Na Velký pátek vyrážíme...
Loni na romantických pohybech jsme byli v CHKO Žďárské Vrchy a letos pojedeme kousek vedle - CHKO Železné Hory. Území protkané lesy, poli, malebnými vesničkami a řekou Chrudimkou. Vybral jsem penzion Stanský mlýn, na hezkém místě, s příjemnými apartmány, který má svoji historii písemně doloženou od 17. století (1667 Judita mlynářka, 1704 mlýn patří chroustovickému panství).
Když jsem letos zapíchl prst do mapy objevilo se pod ním Broumovsko. Adršpašsko-Teplické skály, Babičino údolí, skalní město Ostaš... No, proč ne... Reakce ostatních z Veselé společnosti byly vesměs kladné, nakonec jsem sehnal ucházející kemp (Autokemp Velký Dřevíč), nic tedy nebrání si opět užít začátek prázdnin na kolech. A připravují se velké věci. Dvě oslavy kulatin, budeme grilovat nějaká zviřátka a hlavně budeme jezdil na kole!
Předloni jsme byli s Veselou společností v Malé Olešnici v Českém Švýcarsku. (Viz reportáž). To bylo napravo od Děčína. Letošní první romantické pohyby budeme trávit vlevo od Děčína a to v Tisé u Děčínského Snežníku. Tento kraj spadá do CHKO Labské pískovce. Zuzanka vybrala příjemný penzion a tak jsme 24. května před polednem vyrazili...
Po roční přestávce Skuhříci opět pořádají sraz Veselé společnosti spojený s výletem na kole u nich na chaloupce ve Vojkově-Podolí. Termín byl nastaven na 8. května s tím, kdo bude chtít, přijede už sedmého večer, posedí se, popije a ráno nebude stres z ranního vstávání a úprku autem na start výletu. No jo, nápad dobrý, ale účast najisto přislíbili pouze Knobíci a Kolíci, ti přišli dokonce s nápadem přijet v pondělí sedmého ráno a vyjet si na "nultý" výlet. Ostatní už měli nějaký program. Nakonec se "nultého" výletu zúčastní pouze Kolářovi. Nevadí, stejně si užijeme rojeníčka.
Říká se, že dvakrát do stejné řeky nevstoupíš. Také, že opakování je matka moudrosti a vyjímka potvrzuje pravidlo. Všechny tyto rčení splňuje rozhodnutí, že letos pojedeme lyžovat opět do Itálie a na stejné místo jako loni. Serrada di Folgaría je malé městečko vlevo od dálnice pod Trentem. Lyžařské středisko je malé a to je asi důvod, že na sjezdovkách nepotkáte tolik lidí jako v těch větších a známějších. Ještě jedno plus - termín od neděle do neděle.
Pro letošní silvestr jsem vymyslel akci, kterou jsem nazval Multitematický bojový výlet. Proč? Ani nevím. Asi:
  • Multitematický - během cesty bude několik témat
  • Bojový - vzpomínka na mládí => bojovky
  • Výlet - no, půjde se od někud někam
Zájem byl veliký, účast přislíbili Holinky, Skuhříci se psem, Srna+Vašek, Lída bez Pavla a Zelí und Olda. Knobíci trpaslíci bohužel leželi v komoře, s nožkami na hoře a polykali antibiotika.
Tak jako loni i předloni jsme chtěli na konci září vyrazit na Moravu za burčákem a vínečkem. Jenže na začátku září se to pěkně zamotalo. Předpověď počasí byla hrůzná: zima, déšť... Všichni to odpískali, někdo měl jiné aktivity, někdo se zalekl špatné předpovědi, ale já se nevzdal. Za týden už předpověď byla ucházející a pořád se vylepšovala. Jenže kde tak narychlo sehnat ubytování? Nakonec se povedlo. V Rohatci u Hodonína jsem náhodou narazil na malý penzion U Hujňáků, který měl prázdno, protože začínal. Přesvědčil jsem Kirku Knobíka, že bude hezky a teplo. Kirka se trochu kroutil, že se vylizují z chřipky. Nakonec to dopadlo tak, že my Kolářovi pojedeme už ve čtvrtek a Knobíci přijedou až v pátek večer. No, alespoň něco...
Konečně i na Smoldu došlo a dožil se dospělosti! Shrnuto a podtrženo:
  • kurva drát padesát...
  • Visací Zámek
  • parník
  • chlast
  • slast...

Letošní naše druhé romantické pohyby se budou konat v lokatitě: Morava, Žďárské Vrchy, Rokytno. Tentokrát jsem našel penzion U ztraceného mládí ve vesničce Rokytno, blízko rybníku Medlov. Zde byla první reminiscence na mládí. Po maturitě jsem v kempu u Medlova strávil se svojí bývalou třídou krásný měsíc nezřízené postmaturitní zábavy. Jenže tu byla i druhá reminiscence. Ve vesnici Samotín vařil pan Tlustoš likér Samotínský vánek. Na jednom výletě se střední školou sem zavítala i Zuzanka a pamatuje si, jak se její spolužáci pod zoufalým dohledem svého třídního učitele tímto likérem ožrali. Spojení U ztraceného mládí, Medlov, Samotínský vánek rozhodlo: jedeme!
Kdo má svátek
X

26.10.2020

Erik

Toto jméno je skandinávského původu a existuje ještě jeho podoba Erich. Nejstarší tvar zněl Eyrekr a znamenal "všemocný, ctihodný a vážený vládce". Patronem tohoto jména je švédský král Erik IX. Svatý.

(zítra má svátek: Šarlota / Zoe)

Kdo je on-line

• Z Malešova přes Starý Kolín k Labi a přes Rohozec a Kutnou Horu zpět

Pohled na Kostel sv. Jakuba v Kutné Hoře

• Vezza d'Oglio aneb lýžníci v roce 2015

Kirka sestavil Helenku - tak se mu stýskalo...

• Brixen rel. 2016

• Z Vestce za Blanickými rytíři

Kaplička cestou z Vrcholtovic

• Ze Staré Olešky k České Lípě a zpět

Cestou do Horní Libchavi potkáte "Malý Říp" i s kapličkou - s malebnými paneláky...

• Z Tisé po NS Zapomenuté pohraničí přes Nakléřov zpět

Na běžecké trati E3

• Ze Staré Olešky na zámek do Horní Libchavy a zpět

Areál zámku Horní Libchava

• Český Ráj aneb jako v ráji

Celý den svíral řidítka a aby nevyšel ze cviku...

• Jeseníky 2019

To je ale macek...!

• Ze Sloupu v Moravském krasu do Boskovic a zpět

Cestou na hrad Boskovice

• Z Humenice přes Žumberk a Kamennou do Valtéřova a přes Rychnov u Nových Hradů a Horní Stropnici zpět

Rozpadlá chalupa ve Střežiměřicích

š×v (original): 1000 × 670
    Expozice: 1/320
    Datum pořízení: 01.07.2019 16:31:10

Kirka sestavil Helenku - tak se mu stýskalo...
    Clona: f/4.8

Areál zámku Horní Libchava
    Clona: f/10.0
    Datum pořízení: 08.07.2016 14:31:29

Celý den svíral řidítka a aby nevyšel ze cviku...