Zuzanka se před mými narozeninami podívala na mapičku s cyklistickými trasami, které jsme projeli a zjistila, že v Moravskoslezském kraji nemáme žádný záznam. Tak jsem dostal k narozeninám romantické pohyby v Jeseníkách. Společnými silami jsme vybrali místo - Malá Morávka. Nemalou roli hrál i volný apartmán U Vlastíka v podobě malého srubu s terasou, ze které je výhled do údolí k vleku Kopřivná. V dostřelné vzdálenosti je mimo jiné Praděd, kam se dá vyjet na kole. Jestli se to podaří, bude to náš nový výškový rekord - 1491 m.n.m.
Tak jsme si řekli, že na Velikonoce vyjedeme někam zajezdit si na kole. Vybral jsem Máchův kraj, okolí Bezdězu. V Bělé pod Bezdězem byl volný Penzion Diana, sice jen od pátku do neděle, ale to nevadí, užijeme si tři výlety a na Velikonoční pondělí už budeme doma. Alespoň ani letos nevynechám pomlázku. Na Velký pátek vyrážíme...
Loni na romantických pohybech jsme byli v CHKO Žďárské Vrchy a letos pojedeme kousek vedle - CHKO Železné Hory. Území protkané lesy, poli, malebnými vesničkami a řekou Chrudimkou. Vybral jsem penzion Stanský mlýn, na hezkém místě, s příjemnými apartmány, který má svoji historii písemně doloženou od 17. století (1667 Judita mlynářka, 1704 mlýn patří chroustovickému panství).
Předloni jsme byli s Veselou společností v Malé Olešnici v Českém Švýcarsku. (Viz reportáž). To bylo napravo od Děčína. Letošní první romantické pohyby budeme trávit vlevo od Děčína a to v Tisé u Děčínského Snežníku. Tento kraj spadá do CHKO Labské pískovce. Zuzanka vybrala příjemný penzion a tak jsme 24. května před polednem vyrazili...
Letošní naše druhé romantické pohyby se budou konat v lokatitě: Morava, Žďárské Vrchy, Rokytno. Tentokrát jsem našel penzion U ztraceného mládí ve vesničce Rokytno, blízko rybníku Medlov. Zde byla první reminiscence na mládí. Po maturitě jsem v kempu u Medlova strávil se svojí bývalou třídou krásný měsíc nezřízené postmaturitní zábavy. Jenže tu byla i druhá reminiscence. Ve vesnici Samotín vařil pan Tlustoš likér Samotínský vánek. Na jednom výletě se střední školou sem zavítala i Zuzanka a pamatuje si, jak se její spolužáci pod zoufalým dohledem svého třídního učitele tímto likérem ožrali. Spojení U ztraceného mládí, Medlov, Samotínský vánek rozhodlo: jedeme!
Letos jsme naše už tradiční "Romantické pohyby" zahájili ve Šluknovském výběžku, v malinké vesničce Brtníky. Ubytování jsme byli v roztomilém penzionku s krásnou zahradou. Termín 15.6.-18.6., na přelomu jara a léta. Před rokem jsme byli s Veselou společností v kempu Česká brána "pod" Českým Švýcarskem (viz. reportáž) a moc se nám tam líbilo, řekli jsme si, že "nad" Českým Švýcarskem to bude také príma. A bylo...
X Na letošní druhé romantické pohyby jedeme na západ, do hlubokých lesů Českého lesa. Krajina se svým rázem velmi podobá Šumavě, tvarem povrchu, hlubokými temnými hvozdy, řídkým osídlením jako důsledek vysídlení německého obyvatelstva. To zní velmi dobře. Navíc pěkný penzionek Obora na kraji stejnojmené vesnice se zdá být dokonalý pro daný účel. Termín v polovině srpna slibuje stálejší počasí letošního deštivého a celkem chladného léta.
X Moravský kras patří mezi nejvýznamnější krasové oblasti ve střední Evropě. Na celém území je známo více než 1100 jeskyní, z nichž pět je přístupných veřejnosti. Punkevní jeskyně s možností plavby na podzemní říčce Punkvě spojené s prohlídkou dna propasti Macocha, Kateřinská jeskyně, která je známá unikátními hůlkovými stalagmity, Jeskyně Balcarka s bohatou a barevnou krápníkovou výzdobou, Sloupsko-šošůvské jeskyně, tvořené mohutnými chodbami a podzemními propastmi a Jeskyně Výpustek s bohatou vojenskou historií. K narozeninám jsem dostal čtyřdenní pobyt v městečku Sloup v historickém hotelu Broušek. V Moravském krasu jsem nikdy nebyl - tak hurá, kola na auto a jedem...
X Letošní (už) třetí romantické pohyby budou na Šumavě. V malinké vesničce Zátoň v kopci nad Lenorou je penzion Pod pralesem a zde bude na šest dní a pět nocí náš přechodný domov. Jak to tak vypadá, letos projedeme troje hory - Orlické, Jizerské a teď Šumavu. Nakoukli jsme i do Krkonoš - výlet do Pasek nad Jizerou. Protože jsme letos nestihli moře, podíváme se alespoň po horách, kde je také moc krásně. V Zátoni nastupujeme v neděli 13. září a protože v sobotu se pořádá "Rodinná sešlost" v penzionu Dočkalův mlýn na Vysočině, všechno jsme pěkně spojili a užili si rojeníčka na druhou.
X Druhé letošní romantické pohyby se odehrají v Jizerských horách. Dostal jsem k narozeninám pobyt v penzionu Černá říčka ve stejnojmené vesničce u Desné v Jizerských horách. Termín byl vybrán od 1. srpna. Podle mapy okolí vypadá zajímavě, trasy budou sice trochu náročnější, ale určitě si užijeme rojeníčka.
X Krušné hory, dříve též Rudohoří (německy Erzgebirge, ve středověku Fergunna či Mirihwidu), jsou geomorfologický celek a pohoří podél česko-německé hranice na severozápadě Čech a jihu Saska. Tvoří souvislé horské pásmo o délce 130 km a průměrné šířce 40 km. Podle pověstí střeží Krušné hory bájný duch Rudovřes. Tolik Wikipedie. V mé hlavě Krušné hory zamrzly ve špinavý průmyslový sever. Pak jsem viděl pár novodobých fotografií. Přečetl si několik cestopisných reportáží. Ledy v hlavě tály až roztály a nakonec jsem mé drahé manželce daroval další "romantické pohyby" právě v Krušných horách. Přesně v Háji pod Klínovcem od 16. do 19. července v horském hotýlku Arnika. Uvidíme, jedeme do Háje.
X Tak jsme letos poprvé vyrazili na kolistický výlet. 8. březen se nám zdál dřívější termín než loni a při výjezdu jsme si říkali, že jsme lepší. No jo, ldyž jsme dorazili, napadlo mne zkontrolovat, jak to loni bylo a zjistil jsem, že jsme vyjeli pouze o den později...
X V roce 2013 jsme se Zuzankou založili pěknou tradici, že si k narozeninám nedáváme nějaké spotřební nesmysly typu mobil, kožich apod., ale hodnotné žážitky. A tak Zuzanka dostala romantický pobyt v Hojné Vodě, nejromantičtějším místě Novohradských hor. V termínu 18.7.-21.7.2013. Tento článek má více než rok zpoždění, ale protože je to začátek tradice, laskavý čtenář promine...
X Dlaší dárek k narozeninám. Tentokrát Zuzance, pobyt v penzionu Blanský les v Kvítkovicích. Termín od 13.7. do 16.7.2014 sliboval krásné počasí. To se podařilo. I ubytování se podařilo; penzion je architektonicky dotažen do všech detailů, pokoje i bezprostřední okolí je velmi pohodlné a pěkné. Majitel penzionu je Jiří Šemík a celou rekonstrukci bývalého statku vymyslel a zrealizoval.
X Letos jsem dostal k narozeninám čtyřdení pobyt v malebné Kladské, což je srdce Slavkovského lesa. Termín od 29.5. do 1.6. sliboval už teplé jarní počasí a relativně málo lidí. Jakmile jsem se pomocí internetu (strýček Gůgl a teta Wiki) trochu seznámil s místem, hned jsem se do něj zamiloval. Krásná příroda, v dostřelné vzdálenosti Bečov nad Teplou s unikátním relikviářem svatého Maura, lázně Kynžvart, Marjánské Lázně. Začal jsem se těšit jak malý kluk a nechybělo mnoho a odstřihoval jsem (jako na vojně) metr.

Tož namastit svaly, namazat kola a jedem...

Kdo má svátek
X

22.10.2019

Sabina

Nositelka jména byla příslušnicí kmene Sabinů, sousedů Římanů. Ti jim v počátcích své historie unesli všechny jejich krásné dcery a ženy, a položili tak základ k úspěšnému rozvoji velkého Říma. Sabina je patronkou Říma, žen v domácnosti a dětí. V církevním kalendáři dnes nalézáme Marii Salome Galilejskou.

(zítra má svátek: Teodor)

Kdo je on-line

Skály po cestě do Rosenthalu

• Na kole kolem Kanady, release 2

Na cestě

• Do roka a do dne... aneb opakování je matka moudrosti